Mushroom coffee ?

19-05-2019

Review Time!

Als je wat vega(n) influencers op instagram volgt, dan kan je ze vast niet gemist hebben. De oplos bouwseltjes van Four Sigmatic. Ik werd door al die reclame toch wel heel erg nieuwsgierig (petje af, goeie marketing) en had dus besloten hun product uit te proberen.

Laat ik beginnen met het feit dat ik zelf niet een onwijze koffiedrinker ben. Ik drink gemiddeld 4 kopjes koffie per week, maar ik kan absoluut wel genieten van een goeie kop koffie.

De koffie's die ik geprobeerd heb waren met Cordyceps en Chaga & Lions mane. Ik wist ook niet precies wat dat betekende, maar ik heb het even voor ons uitgezocht!

Cordyceps: Dit een schimmel (gross?) Nouwja, eigenlijk is het gewoon een paddenstoel. Het bevat negen soorten belangrijke aminozuren en de vitaminen B1, B2, E en K. Ook zouden ze een positieve werking hebben op het verminderen van hart- en vaatziekten.

Chaga: Dit is een paddenstoel die over de hoogste hoeveelheid antioxidanten beschikt. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat chaga geneeskrachtig werkzaam is bij hart- en vaatziekten, suikerziekte of diabetes mellitus, psoriasis en aids.

Lion's Mane: You guessed it, wederom een paddenstoel. Lion's Mane is inzetbaar als medicijn tegen een flinke waslijst aan ziekten dit zijn bijvoorbeeld: hoge bloeddruk, luchtwegen klachten (chronische bronchitis, astma, verkoudheid en andere luchtwegproblematiek), Alzheimer, Parkinson, artritis en reuma.

Dus ja, behoorlijk gezonde koffie zou je wel kunnen zeggen. Maar wat ik van deze koffie vond? Oké eerlijk is eerlijk, je proeft dat het niet 100% koffie is. Ook ben ik minder  fan  van oploskoffie. Vies vind ik het ook zeker niet, het is anders. Ik vond het zeker het proberen waard. Het is anders lekker en vooral heel makkelijk voor als je onderweg bent, maar thuis zou ik zelf toch gewoon voor "normale" koffie gaan. Mocht je het ook eens willen proberen, ik heb ze besteld via: https://www.superfood.nl/

p.s. ik had ze meteen de volgende dag binnen, vet chill.

p.p.s. (helaas) is dit niet gesponsord.

Bronnen:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/108799-de-geneeskracht-van-cordyceps.html 

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/129285-de-geneeskracht-van-chaga-of-berkenweerschijnzwam.html

https://superfoodleven.nl/lions-mane/


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin